10 Oznak Słabego Security Leader'a - Security Bez Tabu

10 Oznak Słabego Security Leader’a

Słabe przywództwo może demotywować i demoralizować

Wiele firm jest zaniepokojonych odchodzeniem pracowników  z różnych powodów. Niewiele branż odczuwa  presję z tym związaną w tym samym stopniu co branża cyberbezpieczeństwa. Chociaż firmy nie mogą kontrolować napiętego rynku pracy, mogą kontrolować niektóre czynniki, które powodują odejście pracowników.

Wiele czynników przyczynia się do odejść, ale źli menedżerowie są konsekwentnie zaliczani do najważniejszych, jeśli nie do najważniejszych. Zwłaszcza słaby lider ds. bezpieczeństwa może mieć katastrofalny wpływ na zespół ds. bezpieczeństwa. Jak więc organizacje mogą stwierdzić, czy mają słabego lidera ds. bezpieczeństwa?  

10 najważniejszych oznak

 1. Niezdolność do strategicznego myślenia

Z doświadczenia wielu ludzi wynika, że ​​umiejętność patrzenia w przyszłość, określania właściwego kierunku i analizowanie, jak przejść z obecnego stanu do pożądanego stanu przyszłego, nie jest powszechną cechą. Podczas gdy wiele stanowisk w bezpieczeństwie nie wymaga takich umiejętności to stanowisko kierownicze w bezpieczeństwie z pewnością tak.

Słabi przywódcy nie mają tej zdolności, co objawia się ciągłym meandrowaniem i lawirowaniem między problemami.

2. Przeskoki od kryzysu do kryzysu

Jak wspomniano powyżej, słabi liderzy bezpieczeństwa nie są strategiczni i metodyczni. Nie potrafią myśleć z wyprzedzeniem, nie widzą potencjalnych problemów i nie mogą zapobiegać kryzysom. W ten sposób spędzają większość czasu biegając od kryzysu do kryzysu i faktycznie utrudniają postępy swojemu zespołowi ds. bezpieczeństwa.  

3. Niechęć do zapisywanie czegokolwiek

Zapisywanie rzeczy daje pewność, kierunek i odpowiedzialność — wszystko to, od czego uciekają słabi liderzy bezpieczeństwa. Niestety, ci przywódcy często wierzą, że to, co nie jest spisane, nie może być użyte przeciwko nim. Jest to niefortunne, ponieważ tworzy organizację bezpieczeństwa pełną zamieszania, braku kierunku i desperacji i brakuje osoby, która może przejąć  odpowiedzialność.  

4. Słowa i czyny nie pasują do siebie

Łatwo jest gołosłownie mówić o sprawach wymagających uwagi. O wiele trudniej jest je zrozumieć, zidentyfikować przyczyny źródłowe, opracować plan ich rozwiązania, a następnie skutecznie wdrożyć ten plan. Słabi liderzy bezpieczeństwa używają słów, podczas gdy ich lepsi koledzy przechodzą do czynów.

5. Słabe umiejętności komunikacyjne

Liderzy ds. bezpieczeństwa muszą ciężko pracować, aby zbudować zaufanie członków zespołu, kadry kierowniczej, klientów, partnerów i innych interesariuszy. Duża część tego to dobre umiejętności komunikacyjne. Nieskuteczni liderzy ds. bezpieczeństwa nie mają wymaganych umiejętności, co często powoduje utratę pewności siebie i zaufania. Kiedy ta informacja zwrotna pochodzi od interesariuszy — a w szczególności od klientów i partnerów — nie wróży to nic dobrego.  

6. Tłumienie talentów

Podczas gdy oczekujemy, że lider będzie pielęgnować i rozwijać talenty, słabi liderzy ds. bezpieczeństwa postępują odwrotnie. Tłumią talent. Być może uważają, że największe talenty są dla nich mądre. Być może obawiają się, że największe talenty mogą odnieść zbyt duże sukcesy i wyglądać zbyt dobrze. 

7. Skupienie na sobie

Dobrzy przywódcy więcej słuchają niż mówią; przynajmniej słuchają, zanim coś powiedzą. Stawiają swoje zespoły przed siebie i dają im to, czego potrzebują, aby odnieść sukces. Słabi przywódcy postępują odwrotnie. Skupiają się na ratowaniu się od kryzysu po kryzysie. W rezultacie potrzeby zespołu ds. bezpieczeństwa pozostają nierozwiązane, inicjatywy nie posuwają się do przodu, a frustracja i rozczarowanie rosną. Ponieważ słabi przywódcy nie słuchają szczególnie dobrze, nie słyszą nadchodzącej burzy i dlatego nadal skupiają się tylko na tym, czego potrzebują.  

8. Nie podejmuje trudnych decyzji

Przywództwo wymaga podejmowania decyzji. Nie każda decyzja jest łatwa, ale każda decyzja jest ważna. Najtrudniejsze decyzje sprawdzają lidera. Słabi przywódcy mogą próbować zostawiać decyzje innym lub unikać podejmowania decyzji w inny sposób — ale ostatecznie decyzja nie zostanie podjęta. To pozostawia ich zespoły bezpieczeństwa w stanie paraliżu; w wyniku tego cierpi pozycja organizacji w zakresie bezpieczeństwa.  

9. Nie odpowiada na trudne pytania

Słabi  liderzy nie mogą znieść odpowiedzialności za odpowiedzi na trudne pytania. W ten sposób będą ich unikać, zmieniać tematy, ociągać się lub używać różnych innych technik wymijających. Nie trzeba dodawać, że w miarę jak coraz więcej interesariuszy obserwuje lidera unikającego trudnych pytań, zaufanie do zespołu ds. bezpieczeństwa gwałtownie spada.  

10. Kryje się

Słabi liderzy  często są całkiem dobrzy w dokooptowaniu sobie sojuszników, aby ich kryli. Szybko wskazują palcem, gdy coś idzie nie tak, ale kiedy coś idzie dobrze, śpieszą się, by przypisać sobie zasługi 

Podsumowanie

Chociaż organizacje nie mogą całkowicie powstrzymać odchodzenia ludzi, mogą kontrolować niektóre czynniki, które się do tego przyczyniają. Wyszukując i usuwając słabych „liderów” w swoich zespołach ds. bezpieczeństwa, organizacje mogą zmniejszyć ryzyko frustracji, demotywacji i demoralizacji pracowników ds. bezpieczeństwa. Ułatwia to obniżenie współczynnika utraty personelu i wpływa na  łatwość w zarządzaniu poziomu zespołu i pomaga zespołom ds. bezpieczeństwa pracować bardziej efektywnie, aby poprawić stan bezpieczeństwa organizacji.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *